Lectia 2 - Putina teorie muzicala

Portativul
Muzica este scrisa pe un portativ(eng. staff), construit din 5 linii orizontale paralele si cele 4 spatii dintre ele.



Liniile si spatiile sunt numerotate de jos in sus.




Masura

Pentru a face muzica mai usor de citit, portativul este impartit in sectiuni prin linii verticale, care delimiteaza masurile.



Notele in sistem international

A, B, C, D, E , F, G, apoi se repeta, A, B, C, D, E, F, G, A, s.a.m.d

Do - C
Re - D
Mi - F
Sol - G
La - A
Si - B

Notele pe chitara

Corzile de la chitara se numeroteaza de jos in sus, coarda 1 fiind coarda cea mai subtire, iar coarda 6 cea mai groasa.


Cel mai intalnit tuning este EADGBE( Mi, La, Re, Sol, Si, Mi):

Coarda 1: Mi(Mi subtire)

Coarda 2: Si
Coarda 3: Sol
Coarda 4: Re
Coarda 5: La
Coarda 6: Mi(Mi gros)

Tonuri, semitonuri si game

Intre 2 note este un interval de un ton(2 semitonuri).
Astfel, gama Do este compusa din 13 semitonuri:

Do Do#, Re, Re#, Mi, Fa, Fa#, Sol, Sol#, La, La#, Si, Do.

A se observa ca intre Mi - Fa si Si - Do nu este decat un semiton, acestea fiind singurele exceptii.

# - urca nota cu un semiton (diez)
b - coboara nota cu un semiton (bemol)

Do# este acelasi lucru cu Re bemol.

Pagina urmatoare: Lectia 3 - Citirea tabulaturilor
Pagina anterioara: Lectia 1 - Pozitia de cantat la chitara