Asezarea notelor pe chitara - notele pe grif


Aceasta este asezarea notelor pe griful chitarei.

Spre exemplu, pe coarda Mi avem urmatoarea ordine:
MI-FA-FA#-Sol-Sol#-La-La#-Si-Do-Do#-Re-Re#-Mi......
0..1..2....3...4...5..6...7..8..9..........12




Pentru bemoli:

Mi-Fa-Solb-Sol-LAb-LA-SIb-Si-Do-REb-RE-Mib-Mi......
0..1...2....3...4..5.......................12

E||-F-|---|-G-|---|-A-|---|-B-|-C-|---|-D-|---|-E-|-F-|---|-G-| B||-C-|---|-D-|---|-E-|-F-|---|-G-|---|-A-|---|-B-|-C-|---|-D-| G||---|-A-|---|-B-|-C-|---|-D-|---|-E-|-F-|---|-G-|---|-A-|---| D||---|-E-|-F-|---|-G-|---|-A-|---|-B-|-C-|---|-D-|---|-E-|-F-| A||---|-B-|-C-|---|-D-|---|-E-|-F-|---|-G-|---|-A-|---|-B-|-C-| E||-F-|---|-G-|---|-A-|---|-B-|-C-|---|-D-|---|-E-|-F-|---|-G-|
...........III......V......VII.....IX..........XII..........XV

Ciupirea corzilor cu mana dreapta (stanga pentru stangaci). Corzile se ciupesc cu buricul degetelor sau cu unghiile. Daca aveti o chitara clasica (cu corzi de plastic) este de preferat sa ciupiti cu ajutorul unghiilor. Este suficient sa aveti numai 2 milimetri de unghie pentru aceasta. Acum sa incepem cu un exemplu:
Luam spre exemplu acordul RE major.
6
E|---2----
Dupa ce ati prins bine acordul incepeti sa ciupiti corzile astfel:
B|---3----
G|---2----
Cu degetul mare ciupiti coarda D (re) (care este libera)

D|---0----Cu degetul aratator ciupiti coarda G (sol) A|-------- Cu degetul mijlociu ciupiti coarda B (si) E|-------- Cu degetul inelar ciupiti coarda E (mi)
In principiu primele trei corzi (mi=E,la=A,re=D) se lovesc cu degetul mare, iar urmatoarele in ordinea din exemplu.

Deci indiferent daca faceti un acord de sus in jos sau de jos in sus se pastreaza aceasta regula (primele trei corzi cu degetul mare iar urmatoarele trei in ordine G=aratator, B=mijlociu, E=inelar).

Daca spre exemplu aveti de ciupit (intr-o melodie) din acordul D numai corzile D,G,E fara B, respectati aceeasi regula. D=deget mare, G=aratator, B=nu il atingeti (deci nu folositi degetul miflociu), E=inelar.Daca aveti de cipit mai multe corzi odata la fel se respecta regula (fiecare coarda cu degetul corespunzator). Puteti exersa diferite modalitati de ciupire pe oricare acord doriti. Numai exersand foarte mult veti reusi!
In speranta ca am fost suficient de clar va urez spor la treaba!